اهداف
مبانی تئوریهای تجارت جهانی و تجربه کشور های توسعه یافته و کشور های در حال توسعه بیانگر این مطلب است که اکر کشور های جهان در فرایند رشد و توسعه خود ابتدا ار استراتژی جایگزین واردات استفاده کرده و سپس به سمت توسعه صادرات محصولات خود پیش رفته اند. این استراتژی در دراز مدت علاوه بر تقویت ساختار های تولید داخلی موجب توانمدی کشور در حوزه صادرات می گردد.
ماموریت
سرمایه گذازی و مشارکت در پروژه های اقتصادی در بخش صنایع غذایی، سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های سودآور بازرگانی در داخل و خارج کشور ،ب بازاریابی ، فروش ، توزیع ، پخش و بسته بندی کلیه کالاهای مجاز بازرگانی مانند محصولات صنعتی ، غذایی ، آرایشی و بهداشتی ، صوتی و تصویری، خانگی قطعات و … ، انجام امور پشتیبانی به منظور توزیع محصولات به صورت مویرگی یا توزیع در نمایندگی ها و مراکز مصرف و انجام کلیه عملیات بازرگانی مجاز، واردات و صادرات کالاهای مجاز بازرگانی و انجام کلیه امور معاملاتی و عملیات تجاری داخلی و خارجی
چشم اندازه
نقش تجارت در رشد و توسعه اقتصادی کشور ها آنقدر مهم است که می توان از آن به عنوان موتور توسعه اقتصادی نام برد. در زمینه تجارت خارجی رشد صادرات از طریق درآمد ملی و فراهم آمدن شرایطی برای استفاده از امکانات و فناوریهای بازار های جهانی ، اقتصاد را در مسیر رشد و توسعه قرار می دهد.