در عصر جهانی شدن فرهنگها، صنعت غذا و نوشیدنی، به عنوان یک جاذبه بسیار محرک و موثر در پایداری مهمان پذیری و مهمانوازی به شمار آمده و به تنهایی به عنوان یک جنبه محوری از تجربه گردشگری، پدیدار شده است!
این جاذبه پر رنگ و مزه، با دارا بودن ژنتیک هر منطقه جغرافیایی و سلولهای بنیادین فرهنگ هر جامعه، دارای اهمیت فزاینده ای در رونق تجارت است. به همین دلیل نگاه صنعت هتلداری از این مهم غافل نمانده و رونق کسب و کار خود را بر این محور پایه می نهد. تا مادامی که روندهای شکل دهنده گردشگری، به تکامل خود ادامه می دهند، برای ذی نفعان و شرکت های پشتیبان این صنعت بسیار مهم است که هوشمندانه و با چشم باز از این مهم غافل نمانده و رونق کسب و کار خود را بر این محور پایه نهند.